Sunday, March 27, 2011

Fasha Sandha Artis Paling Seksi- Harian Metro, Perlukah??

Aku nak komen sikit pasal berita yang dikeluarkan oleh Harian Metro yang bertajuk 'Paling Seksi'. Aku pelik bin ajaib kenapa berita macam ini pun dikeluarkan?? Adakah media di Malaysia hanya mengeluarkan berita pasal gosip artis, artis buat ni la, buat tu la..pakai bikini,pinggul menggoda la, dam macam-macam lagi.. Aku lihat langsung tiada unsur-unsur membina akal dan intelek bagi rakyat yang membacanya. Sampaikan undian artis paling seksi dikeluarkan. 

Aku bukannya nak mengutuk. Tetapi berita ala-ala 18 SX ni tak patut dikeluarkan. Lebih-lebih lagi pasal artis Malaysia. Kita perlu sedar yang kita duduk di sebuah negara Islam. Jadi bila artis beragama Islam itu berpakaian seksi patutnya ditegur bukannya untuk dibanggakan. Berikut adalah berita yg dikeluarkan oleh HM =>


KUALA LUMPUR: Istilah seksi dan artis seakan tidak dapat dipisahkan dalam industri seni, sama ada di Hollywood, Bollywood atau di negara kita.
Berikutan itu, Metro Ahad terpanggil untuk menjalankan satu kajian bagi mencari ‘5 Artis Paling Seksi’ tanah air melalui laman web rasmi Kumpulan Harian Metro, MyMetro, bermula 7 Mac lalu.

Pilihan lima artis paling seksi dan panas itu membabitkan 29 selebriti wanita dalam negara. Sejak carta undian ini dikeluarkan, maklum balas yang diterima daripada peminat seni dan pembaca akhbar ini cukup memberangsangkan dengan kira-kira 2,000 pembaca melakukan undian.
Setakat ini, pelakon penuh kontroversi, Fasha Sandha masih menduduki tempat pertama carta undian. Pada minggu pertama, undian teratas mulanya memihak Rozita Che Wan. Namun, nama Fasha membuat kejutan pada minggu berikutnya apabila mendahului semua artis lain dengan rating sebanyak 14.76 peratus sehingga kelmarin.

Kedudukan carta berkenaan sentiasa berubah, namun setakat ini populariti pelakon filem Anak Halal dan Evolusi KL Drift itu masih belum dapat ditandingi. Rozita terus mengikut rapat di belakang Fasha, itupun perbezaan rating antara kedua-dua selebriti popular ini tidak jauh. Setakat ini, Rozita mendapat undian 10.31 peratus, dan hanya 4.45 peratus di belakang Fasha. Rozita satu- satunya artis berusia dan berstatus janda dalam senarai lima artis teratas.

Tiga artis lain dalam senarai lima teratas adalah Zila Bakarin, Rabecca Nur dan Jue Aziz. Rating ketiga-tiga artis ini sangat jauh tertinggal di belakang Fasha dan Rozita. Zila Bakarin menduduki tangga ketiga senarai dengan undian sebanyak 6.41 peratus. Tuah banyak menyebelahi pelakon lama ini dan lebih membanggakan Zila tidak pernah terkeluar daripada rating lima terbaik dalam carta. Agak mengejutkan, Rebecca Nur Al Islam menduduki carta keempat gadis paling seksi. Sekalipun sudah bergelar isteri kepada seorang usahawan, ternyata popularitinya masih belum merudum.



Pelakon muda berusia 25 tahun ini mendapat undian sebanyak 4.19 peratus manakala kedudukan kelima milik Jue Aziz dengan undian sebanyak 3.27 peratus.

Dalam senarai berikutnya, jika dikira mengikut rating ke enam hingga 10, pembaca MyMetro memilih Nora Danish (3.11 peratus), Nur Fazura (3.09 peratus), Ayu Raudhah (3.09 peratus), Zarina An Julie (2.91 peratus) dan Marsha (2.43 peratus). Baca selanjutnya di http://www.hmetro.com.my/ 


Tahniah diucapkan kpd HM kerana berjaya memberi 'pendidikan' yg bagus kpd rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia 'berbangga' mempunyai artis seperti mereka.

8 comments:

  1. Banyak newspaper di Malaysia begitu..tp ada satu je betol..keputusan 4D..(Lagi-lagi Senario)haha

    ReplyDelete
  2. ntah apa2..konon nak lariskan paper..nmpak sgt pemikiran penulis2 berita metro msh ditahap rendah..

    ReplyDelete
  3. demi duit sumenya diletak tepi..

    ReplyDelete
  4. setuju sgt2.. dah mcm xde berita nk tunjuk...

    ReplyDelete
  5. btol2..byk lg berita yg berkualiti yg patutnya dikeluarkan..

    ReplyDelete
  6. macam tu pun boleh..ceh,..artis kalau berkualiti takper lah juga

    ReplyDelete