Wednesday, March 23, 2011

Twitter + ChurpChurp= Wang!!

Anda semua mempunyai akaun Twitter?? Kalau tidak ada anda boleh mendaftar disini => Twitter. Menurut aku, Twitter ini penting bagi sesiapa yang jana wang dari ChurpChurp. Ini kerana, jumlah followers di Twitter boleh memberi pendapatan darinya. Ini bermakna lagi banyak followers lagi banyak anda dapat. Apa?? Macam mana mahu daftar bersama ChurpChurp?? Klik Join ChurpChurp.




Teorinya mudah, jika anda sudah mempunyai akaun Twitter dan mempunyai followers melebihi 25 orang, pihak ChurpChurp dengan tanpa segan silu akan memberi anda Schedule Tweet. Bagi sesiapa yang masih tidak tahu, kita akan diberi bayaran bagi setiap Schedule Tweet yang kita perolehi walaupun iklan yang kita promosikan tidak diklik. Menurut pemerhatian aku, jika kita mempunyai 25 followers kita akan mendapat lebih kurang 10sen (contohnya) bagi setiap Schedule Tweet yang dipostkan. Begitu juga jika kita mempunyai 50 follower. Kita akan memperoleh lebih kurang 22 sen bagi setiap Schedule Tweet. Bagaimana jikalau kita mempuyai 1000 followers?? Sudah tentu lagi banyak yang kita peroleh hanya membuat Schedule Tweet sahaja. Ini belum termasuk iklan yang diklik.

Ini membuktikan Twitter memainkan peranan yang penting dalam menjana pendapatan dari ChurpChurp. So, jujurnya,niat aku sebenarnya nak ajak kepada sesiapa sahaja yang mempunyai Twitter supaya 'follow' aku dalam Twitter. Insha Allah aku akan follow balik korang. Just Klik kt @IrfanJamilludin ok. 

10 comments:

  1. thank youbg info....saya memang suka bila churpchurp bg tweet...daripada kena kempen iklan kat facebook

    ReplyDelete
  2. same with me??kempen iklan kt FB tak dpt byk untung..

    ReplyDelete
  3. nak tanya ni, kalau kita tak share kat fb churpchurp bagi schedule tweet jg ker? Sbab empat hari saya tak share kempen kat fb dan twitter. 1 tweet pun tak ada bagi.

    ReplyDelete
  4. ape yg penting iklan kene share kt twitter..sbb schedule tweet berdasarkan twitter..sy pun jrang iklan kt fb tp still dpt tweet..

    ReplyDelete
  5. Hehe, aku baru saja Cashout duit Churpchurp.

    Wah, teknik schedule tweet nie aku belum guna. Ada beberapa kali dapat schedule tweet nih. Nak try nanti.

    Thank info.

    ReplyDelete
  6. Rajin2 promot blog nanti boleh dapat duit daripada churpchurp banyak.

    Duit Churp Churp RM700 dah

    ReplyDelete
  7. Hai..mcmne nak bubuh gmbr kat profil twiter

    ReplyDelete
  8. Hai..mcmne nak bubuh gmbr kat profil twiter

    ReplyDelete
  9. Hai..mcmne nak bubuh gmbr kat profil twiter

    ReplyDelete