Saturday, April 9, 2011

Tips Dapatkan Followers Di Twitter

Ok, hari ini aku nak kongsikan tip untuk mendapatkan followers di twitter. Sudah sedia maklum, twitter ini berbeza dengan Facebook, Myspace, MF2U dan lain-lain social network. Twitter mengasingkan sape yang kita follow dan sapa yg follow kita. Jadi tak syok la kalau following lagi banyak dari followers. Kalau iklan Churpchurp pun tengok berapa banyak korang punya followers bukannya following.

Ok, berbalik ke tujuan asal. Terdapat beberapa cara untuk mendapatkan followers. Sape-sape yang dah baca ni boleh pilih je mana cara yang korang nak. Aku bagi tiga pilihan je. Cara senang, cara sederhana senang, dan cara susah.


1. Cara Senang


Kalo nak senang, korang daftar akaun twitter korang kt HitFollow. Cara ini paling senang. Korang daftar je pastu tak usah buat ape-ape. Followers akan datang secara automatik. Tapi cara ni juga secara automatik menambahkan Following korang. Tapi apa susah, unfollow je orang tu balik. Kebanyakkan followers korang ialah orang luar negara. Tapi cara inilah yang paling pantas!! Dalam sehari boleh dapat 100 followers.


2. Cara Sederhana Senang


Kalo cara ni memang aku guna. Korang daftar kt Twiends. Cara ni bagi aku paling best. Korang nanti akan dapat followers je. Tambahan lagi, korang boleh setkan untuk dapatkan followers dari Malaysia je. Tapi satu je problem Twiends nie. Die pakai sistem kredit yang di panggil seed. Korang boleh dapatkan seed dengan follow orang lain, like page kt facebook dan view video kt You Tube. Kalo taknak follow orang, add orang kt fb, korang view je You Tube video. Tak jejas ape2 pun.


3. Cara Susah


Cara ini pun aku gunakan jugak. Korang kena la follow sape-sape kat twitter. Rajin-rajinla tegur kalo da follow. Inshallah die akan  follow balik. 


Buat ape nak followers banyak-banyak?? Mesti la kene followers banyak, baru ramai kenalan. Tapi yang penting ChurpChurp senang bagi schedule tweet kat followers yang ramai. Satu Schedule Tweet pun lagi banyak ganjaran kalo followers banyak. 


Read More

11 comments: