Friday, April 29, 2011

Tawaran Ke Matrikulasi Buat Aku Dalam Dilema

Kali ini aku nak berkongsi satu berita yang agak gembira dengan para pembaca blogger semua. Aku rasa korang oun dah tahu apa beritanya sebab tengok tajuk pun tahu. Betul!! telah ditawarkan untuk meneruskan pengajian ke Matrikulasi dalam asasi Sains.  dan pengajian selama satu tahun. Aku pun sebenarnya tak boleh percaya aku dapat tawaran ni. Sebab keputusan SPM aku bukannya bagus sangat. Sekadar cukup-cukup makan je. Tetapi dah rezeki nak buat macam mana kan??

Sekarang aku dalam dilema sama ada nak terima tawaran ini atau pun tidak. Atau aku patut menunggu keputusan kemasukan ke IPTA?? Aku sebenarnya takut tak boleh bawa dan akhirnya kandas dipertengahan jalan. Sia-sia je kalau macam tu.Tetapi kalau aku dapat bawa, cepatlah aku dapat ijazah nanti. Selain itu, aku juga ada menerima tawaran untuk temu duga Kursus Perguruan Lepasan SPM juga. Bagaimana kalau aku dapat tawaran ke IPTA juga?? Lagi bertambah la dilema dalam fikiran aku.


Rase-rase mana yang patut aku pilih??Matrik?? KPLSPM?? Atau tunggu tawaran ke IPTA?? Kini aku hanya mengharapkan ihsan dari Tuhan Yang Maha Mengatahui. Harap Tuhan memudahkan segalanya bagi aku. Dan memberikan aku jalan yang terbaik demi masa depan aku. Supaya jalan yang dipilih nanti merupakan jalan yang terbaik. Inshallah



7 comments:

  1. x perlu takut boleh bawak ke x... mana2 belajar pun mesti ade susah nye.. yg penting kena rajin.. x leh nk enjoy sgt bila smbg belajar nnti.. Doa banyak2..

    ReplyDelete
  2. buat keputusan yg terbaik.kalau boleh bawa di matrik teruskan.kalau tak tunggu yg lain.ikut kata hati jgn ikut org lain.insyaALLAH.mesti dpt buat pilihan yg terbaik. :) selamat berjaya,

    ReplyDelete
  3. u should do istikharah. mintak petunjuk mane yang baik. tak dinafikan ipta dgn matrikulasi berbeza.but same2 susah. just matrix fast track.and pack.8 pagi shingge 5 ptg..but don't worry,law kite pegi kuliah tiap hari.buat tutorial yang ade,insyaAllah kite bole jd cemerlang mase matrik.sy lepasan matrik jugak.mule2 mcm susah.tp lame2 kite terbiasa dgn life busy study.jadual kite automatik tersusun.jd,kite terus jd org yg bdisiplin.and result pon alhamdulillah.
    so,sekarang ni.pkir masak2,tnye pndapat semua org.and mohon petunjuk dr-Nya.

    ReplyDelete
  4. Dilema kita serupa matrik,kplspm,upu
    8|

    ReplyDelete
  5. inshallah sy akn buat solat istikharah untuk cari jln yg terbaik...

    ReplyDelete
  6. hish,,sye pon dlm dilemma jgk..kne istikaroh jgk

    ReplyDelete