Tuesday, February 1, 2011

Le Tour De Langkawi

Tadi aku berkesempatan menonton Le Tour De Langkawi yg ditayangkan secara langsung di TV 1. Sekalung ucapan tahniah kpd pihak penganjur yg telah dpt menganjurkan kejohanan dgn berjaya sekali. Walaupun terdapat pelbagai masalah yg menimpa seperti hujan lebat,banjir dan sebagainya,pihak penganjur telah berjaya mengatasi segala masalah tersebut dgn baik sekali.

Dalam pada itu,tahniah juga buat para pelumba negara yg telah berjaya memberikan  saingan terbaik kpd pelumba luar negara. Anuar Manan sekali lagi mengharumkan nama negara dgn beberapa kali berjaya menduduki podium dan mendapat tempat yg kedua dlm kategori Raja Pecut.

Dengan berakhirnya pusingan yg kesepuluh yg berlangsung di sekitar Padang Merdeka,Kuala Lumpur,maka berakhirlah kejohanan Le Tour De Langkawi pada tahun ini. Diharapkan kejohanan yg sama dpt dilakukan pd tahun hadapan dgn membuat sedikit penambahbaikkan supaya kejohanan ini lebih mendapat penyertaan dan liputan di luar negara seterusnya meningkatkan taraf kejohanan ini supaya setanding Le Tour De France..

No comments:

Post a Comment