Thursday, July 21, 2011

FT: Malaysia 0-1 Chelsea

Chelsea berjaya mengalahkan pasukan Malaysia dalam perlawanan persahabatan Jelajah Asia sebentar tadi dengan keputusan 0-1. Chelsea yang menunjukkan corak serangan dari mula gagal menembusi benteng pertahanan Malaysia pada separuh masa pertama. 

Namun, Drogba berjaya memecahkan kebuntuan dengan jaringan yang agak kontroversi melalui sepakan percuma. Walaupun keputusan itu dibantah beberapa pemain Malaysia, namun pengadil tetap dengan pendirian mereka dengan memberi gol kepada Chelsea. 

Corak permainan Chelsea pada malam ini agak menghampakan kerana kerap kali gagal menyudahkan beberapa peluang yang ada. Mungkin disebabkan cuaca yang agak panas di Malaysia menyebabkan corak permainan mereka tak seperti yang diharapkan ribuan peminat mereka di Malaysia. 

Selain itu, Malaysia juga kadang-kadang mendapat peluang untuk menjaringkan gol,tapi hampa dengan percubaan yang kurang kemas. Namun begitu, pujian harus diberikan kepada pertahanan Malaysia yang kental bertahan sehinggakan pemain Chelsea begitu susah untuk menembusinya....

No comments:

Post a Comment