Wednesday, November 16, 2011

Malaysia VS Indonesia (SEA GAMES 2011)

Perlawanan yang semestinya dinati-nantikan oleh penyokong Malaysia mahupun Indonesia ialah perlawanan antara Malaysia dan Indonesia yang akan berlangsung pada 17/11/2011. Malaysia semestinya ingin memenangi perlawanan tersebut dalam usaha untuk merebut tempat ke separuh akhir Sea Games 2011. Manakala Indonesia selaku Tuan Rumah pastinya mahu membalas dendam terhadap Malaysia di mana mereka tewas pada AFF Suzuki Cup. 

Harap pasukan kebangsaan dapat menyerap segala tekanan dari penyokong Indonesia. Pasukan Malaysia juga perlu bermain bersungguh-sungguh supaya dapat memenangi perlawanan tersebut dan seterusnya masuk ke pusingan separuh akhir. 


Jujurnya, aku tak meletakkan harapan yang tinggi untuk melihat pasukan Malaysia menang. Tetapi yang aku mahukan ialah para pemain Malaysia mempersembahkan corak permainan yang bagus dan bersungguh-sungguh.

Perlawanan tersebut akan disiarkan secara langsung melalui TV 3 dan Astro Arena. Ayuh penyokong Malaysia, mari bersama-sama sokong pasukan negara kita di Sea Games kali ini. Supaya mereka dapat mempertahankan emas yang dimiliki negara kita pada 2 tahun yang lepas. 
 

1 comment: